
خدمات ویژه ایرانسل برای ناشنوایان

یکی از مهمترین تاثیرات فناوری، باید کم کردن چالش ها برای افراد دارای معلولیت باشد. چون در هر جامعهای، برای این افراد، مشکلاتی در استفاده از خدمات عمومی و اجتماعی، مثل آموزش، کار و حضور در جامعه وجود دارد که با ورود فناوریهایی مثل:
- گجتها
- کامپیوترها
- گوشیهای هوشمند و…
قسمت مهمی از این چالشها در حال برطرف شدن هستند.
ما در این مقاله تکنولوژیهایی که توانستهاند امکان زندگی آسانتری را برای افراد دارای معلولیت فراهم کنند و خدمات ویژه ایرانسل برای عزیزان ناشنوا را آوردهایم. پس اگر این مطلب به شما یا دوستانتان کمک میکند، حتما آن را به اشتراک بگذارید.
فناوری و افزایش توان ناشنوایان
تکنولوژی های طراحی شده برای ناشنوایان و کمشنوایان، از نظر دسترسیپذیری وضعیت بهتری را در مقایسه با بقیه گروهها دارد.
خدماتی مثل:
- تبدیل صدای ویدئوها و فیلمها به متن که در بعضی از شبکه های VOD انجام میشود و ناشنوایان میتوانند ویدئوها را با زیرنویس یا زبان اشاره ببینند.
- برنامههای کاربردی که ناشنوایان با آن میتوانند، همزمان و در لحظه، متن نوشتاریِ صحبتها و گفتگوها را داشته باشند.
- توسعه هوش مصنوعی هم به بهبود عملکرد سمعکها کمک کرده است. به این صورت که سمعکهایی طراحی شده که با کاهش سر و صدا در محیطهای شلوغ، کمک میکند تا حواس فرد کمشنوا بر روی صداهایی که میخواهد بشنود، متمرکز شود.
خدمات ایرانسل برای ناشنوایان
دسترسیپذیری فقط به ابزارها خلاصه نمیشود و شرکتها هم وظیفه دارند تا با تغییر در سیاستها و پلتفرمهای خود، زمینه زندگی راحتتر را برای همه افراد جامعه فراهم کنند.
مرکز ارتباط ناشنوایان ایرانسل
«زبان اشاره» به عنوان یکی از راههایی که ناشنوایان میتوانند به وسیله آن با بقیه افراد ارتباط برقرار کنند، اهمیت زیادی دارد.
به همین دلیل، ایرانسل امکانی را فراهم کرده تا زمانی که ناشنوایان نیاز به راهنمایی ایرانسل دارند، بتوانند مشکلات خود را با کارشناسانی که به زبان اشاره مسلط هستند درمیان بگذارند.
ایرانسل با همین هدف، در روز جهانی ناشنوایان، اولین مرکز ارتباط با مشترکان ناشنوا را راهاندازی کرد که در این مرکز، مشترکانی که از طرف انجمنها و سمنهای (NGO) ناشنوایان معرفی شدهاند، در زمان تماس با مرکز ارتباط ایرانسل:
- امکان استفاده از خدمات تماس تصویری را دارند
- با انتخاب گزینه تماس تصویری ویژه ناشنوایان، پشتیبانی و راهنماییهای مورد نیاز را دریافت میکنند
چگونه؟
- کاربران ناشنوا یا کم شنوای ایرانسل میتوانند عدد «۱» را به شماره «۲۴۶۰» بفرستند و کارشناسان بررسی میکنند که آیا شماره تلفن آنها در لیست انجمنها و سمنهای رسمی ناشنوایان ایران وجود دارد یا نه.
خدمات ویژه لنز ایرانسل به افراد ناشنوا
استفاده از فناوریهای سرگرم کننده، میتواند تجربه لذت بخشی از زندگی دیجیتال را برای افراد ناشنوا یا کم شنوا فراهم کند.
به همین دلیل، تلویزیون اینترنتی «لنز» خدماتی را برای ناشنوایان و کمشنوایان ارائه کرده است.
خدماتی مثل:
- راهنمای ویژه ناشنوایان
- گذاشتن زیرنویس در بعضی از برنامهها و فیلمها
اشتراک گذاری